Klienti ČSOB, prosaďte svá práva!
Tisková zpráva SOS: Souhlasíte s tím, že poplatek za vedení účtu je placen „jaksi“ navíc, protože všechny skutečné služby, jako převody peněz, výběry z bankomatů apod. jsou již hrazeny samostatně? Považujete poplatek za zrušení účtu za nemorální a odporující právu spotřebitele na volný výběr produktů a banky? Máte současně svůj běžný účet u ČSOB vedený mimo součást balíčku služeb? Chcete získat své peníze zpět? Pak si pečlivě přečtěte text Veřejné výzvy SOS klientům ČSOB a odpovědi na nejčastější otázky zveřejněné na stránkách www.spotrebitele.info!
Pokud splňujete podmínky výzvy a souhlasíte s nimi, můžete se do 2. prosince 2005 připojit ke koordinovaně podávaným žalobám proti ČSOB, připravovaným spolupracující advokátní kanceláří Holec, Zuska & Partneři, a požadovat vrácení již zaplacených peněz za poplatky zpět.
Výzva SOS se vztahuje na tyto poplatky účtované ČSOB: poplatek za vedení účtu, poplatek za zrušení účtu, poplatek za neoprávněnou reklamaci transakce platební kartou (ne však v důsledku zneužití karty nedbalostí klienta) a „neadresný poplatek“ – tzn. takový poplatek, který je sice uveden v sazebníku za specifikovanou službu, ale klient tuto službu nevyužívá. Zdůrazňujeme, že se musí jednat o běžný účet, který není součástí tzv. produktových balíčků služeb.
Pro bližší informace odkazujeme na text Výzvy a další informační dokumenty zveřejňované na stránkách www.spotrebitele.info a www.holec-advokati.cz. „Zprostředkování podání žalob jednotlivými klienty je logickým vyústěním a reakcí SOS na nejčastější stížnosti klientů bank, které sdružení od počátku roku shromažďovalo“, uvedla mluvčí SOS Ivana Picková. SOS na základě četných stížností klientů ČSOB oslovilo banku již v květnu letošního roku s výzvou ke zdržení se protiprávního jednání. Výzva SOS směřovala zejména k poplatku za zrušení účtu a poplatku za vedení účtu, který dle názoru SOS neměl v sazebníku banky figurovat. Pokusy o jednání banka odmítla, v písemném vyjádření SOS pouze sdělila, že poplatková politika banky je věcí jejího obchodního rozhodnutí. „Jelikož SOS považuje současný stav za neudržitelný a s ohledem na omezené možnosti SOS žalovat banku pouze na zdržení se protiprávního jednání, je podání žaloby jednotlivými klienty v tuto chvíli jediný efektivní způsob, jak se domoci vrácení peněz za neoprávněně účtované poplatky.“ uzavírá tisková mluvčí SOS Ivana Picková.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
[email protected]
|
Ivana Picková, public relations
[email protected], 604 956 114
|
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941 | www.spotrebitele.info, e-mail
Projekt Posílení ochrany práv spotřebitelů vytvořením právních kapacit spotřebitelských organizací je spolufinancován z programu Evropské unie Transition Facility spravovaném Nadací rozvoje občanské společnosti. Děkujeme za podporu.
07.11. 2005 |
Redakce SOS |
Tisk článku
Líbil se Vám tento příspěvek? Pošlete vzkaz či poděkování autorovi SMS s textem SOS WEB + Váš text na číslo 900 0906 (tato SMS je Vám zpoplatněna částkou 6 Kč,
technicky zajišťuje Marketing Evolution s.r.o.).
| ČSOB |
Bohouš Stejskal |
7.11.2005 |
| Pokud chcete podat žalobu, tak si ji podejte! Já ji podávat určitě nebudu! |
|
|
|
|
 |
| ČSOB |
Pavel,P |
9.11.2005 |
| Dobrý den. Já mohu řict jenom jedno. Jsem u CSOB nějakej ten rok a musím uznat že jsem se službami která tato banka poskytuje maximálně spokojen. Vždy když jsem potřeboval radu nebo službu mě vyšli maximálně vstříc. Nechápu o co se Vám lidi jedná. Jestli se Vám u CSOB nelibí tak běž jinam. Nikdo Vás tam přece nedrží.Ať má tato banka poplatky jaké chce, já je budu platit rád, protože mne nikdy nezklamala. I na konzultacich vystupují bankéři velmi profesionálně a to podotýkám, že jsem mladý člověk. Všude jinde mě poslali do tramtarie kvůli věku, jenom CSOB se k tomu postavila čelem a velmi mne pomohla.
S pozdravem Pavel Paduch |
|
|
|
|
  |
| ČSOB |
Dynty |
11.11.2005 |
| nemam u nich ucet,ale mozna ze si ho tam zaridim,jen abych na ne mohl podat zalobu..jojo to by se mi hnedka lepe usinalo…jen do nich,mate mou plnou podporu |
|
|
|
|
  |
| ČSOB |
Dynty |
11.11.2005 |
| vas nazor me nastesti nezajima…muzete jim nechavat na pokladne disko 50kc pokazde kdyz pujdete okolo,ale prece vam to nebudou strhavat sami! zlodeji.. a vam to ani nevadi a jeste je chvalite:) neuveritelna hloupost |
|
|
|
|
 |
| ČSOB |
Dynty |
11.11.2005 |
| dalsi co se necha okrast:) tomu se rika hloupost..nebo hlupactvi? ani nevim..dejte penize nekomu kdo je potrebuje kdyz je nechcete,ale nechat si je ukrast od jedny z nasich nejbohatsich spolecnosti?:) comyslite cim sou nam uzitecni? mame diky nim cistejsi vzduch? levnejsi benzin? levnejsi jidlo? NE. mame drazsi bankovni poplatky:) kdde plyne vyhoda? nikde..jen hlupak si to necha libit |
|
|
|
|
 |
| ČSOB |
Petr Doubek |
11.11.2005 |
| Je naprosto jasné, že se u nás banky v čele s ČSOB chovají ke klientům naprosto nekorektně, mám u ČSOB účet asi 10 let a mé zkušenosti:
– množství a výše poplatků
– rádoby vstřícné, ale ve skutečnosti arogantní jednání
– nepřehledné výpisy z účtu, aby je klient nemohl kontrolovat
mne přesvědčují, že lépe je od této banky odejít. |
|
|
|
|
| Neustálí rýpalové |
SPOKOJENÝ klient |
7.11.2005 |
| Když se vám u ČSOB nelíbí,běžte jinam a neotravujte lidi svými zcestnými výplody.Nikdo Vás nenutí být právě u této banky. |
|
|
|
|
 |
| Neustálí rýpalové |
Nespokojený klient |
7.11.2005 |
| To byste musel měnit banku každý půlrok, protože se tak chovají všichni. Ceny a služby se neustále mění a možná i Vy byste byl překvapen za co všechno ve své bance platíte. |
|
|
|
|
 |
| Neustálí rýpalové |
Rýpal |
7.11.2005 |
| Nikdo Vás neotravuje a nikdo Vás nenutí to číst! Příště pište raději k věci. |
|
|
|
|
 |
| Neustálí rýpalové – reakce na hloupy prispevek |
Honza |
8.11.2005 |
| Jsem na techto strankach poprve a u CSOB nemam ucet, ale plne souhlasim se soudnim sporem a podporuji jej. Toto je totiz legitimni a pritom slusna cesta, jak se branit proti nekalostem. Jsou 2 moznosti, vliv trhu a nebo soudni spor. Pokud odejdu od banky nebo od nekoho jen ja jako jeden klient a nekoordinovane, bude jim to jedno. Ale pokud je zazaluji za mnohem vyssi peniz, tak je to bude zajimat. Typicky je to videt na Microsoftu, ktery se boji jak cert krize soudnich postihu, proto vsude maji smlouvy ze za nic neruci, nic negarantuji, vse je jen jejich atd. I jediny klient by je soudnim sporem mohl pekne poskodit a proto to ma vyznam. A je to zcela slusne a nenasilne jednani a zadne rypani (to je jen hloupost ala ‘mouchy snezte si me’ od laxnich lidi, co nic nikdy neudelaji). |
|
|
|
|
 |
| Neustálí rýpalové |
spokojenýklient |
8.11.2005 |
| Zapomněl ses podepsat. Kancelářská krysa, ČSOB, Junganova, Praha 1 |
|
|
|
|
 |
| Neustálí rýpalové |
já |
16.5.2006 |
| vole |
|
|
|
|
| SOS nám tedy sděluje, |
Krak |
7.11.2005 |
| že klienti ČSOB jsou tedy zřejmě debilové, kteří nevědí co podepisují. On ty lidi někdo nutil, aby si tam ten účet dělali?
Tak tedy podepište jakoukoliv smlouvu a když se vám po čase nebude líbit tak se suďte. |
|
|
|
|
 |
| SOS nám tedy sděluje, |
Kecal |
7.11.2005 |
| V době, kdy spousta zaměstnavatelů tlačí lidi k tomu, aby měli někde účet a zároveň v době, kdy na trhu není výběru co se týče solidnosti bank je toto myslím správný krok jak si vymoct, aby člověk za tu samou službu neplatil dvakrát.
Vždyť my všichni bankám svěřujeme naše těžce vydělané peníze a dáváme jim tak možnost s nimi nakládat a rozumně hospodařit. Mám za to, že platit by měli spíše banky lidem za to, že jim lidi svoje peníze půjčí a ne aby si ještě účtovaly poplatky za kde co, pomalu za špatné počasí! |
|
|
|
|
| Úročení |
V. Chaloupková |
7.11.2005 |
| Banky se rády prezentují jako někdo, kdo nám poskytuje služby. Ale jsme to naopak my, kdo bance poskytuje prostředky, se kterými dále pracují a mají z nich zisk. Banka mi úročí běžný účet 0,10 % a zároveň mi nabízí půjčku úročenou 15 % !!! Takže za 100 korun mi dá 10 haléřů ale půjčí mi je za 15 Kč, tedy za úrok vyšší o 150%. Nezdá se vám, že je to normální lichva? |
|
|
|
|
 |
| Úročení |
x |
8.11.2005 |
| Plne souhlasim jsou to zmetci!!!
Ja jsem platil prevodem z uctu do Nemecka a oni si vyuctovali za transakci 250 Kc!!!!!To trosicku prehnali ne? |
|
|
|
|
| Který zákon byl porušen? |
poohDA |
8.11.2005 |
| Marně hledám zákon, který byl porušen. A výzva zní jak plácnutí do vody, ‘aby se o nás vědělo’. |
|
|
|
|
 |
| Který zákon byl porušen? |
Ivo |
9.11.2005 |
| Mám také divné tušení, že ten spor nebude příliš úspěšný, ale na druhou stranu je potřeba zčeřit vodu. Banky jsou si až přiliš jisté, že se lidi bránit nebudou a že mají dost dobrých a hlavně dobře placených právníků.
Jinak nemohu nereagovat na to, že člověk může změnit v klidu banku. Není to tak jednoduché (nahlásit všem změnu účtu, zrušit a znovu založit trv. příkazy a tak 2 měs. ještě paralelně vést dva účty) a kdyby tu nebyl vyvinut tlak na banky dodnes bychom platili i za zrušení účtu.
Spor banky vs klienti je podle mě morálního rázu, protože se banky ke svým klientům chovají jako k dojné krávě a dojí dokud to jde (bohužel se tomu hodně rychle přizpůsobili i zahraniční investoři). Například sazba za příchozí položku 7 Kč je doslova nehorázná a to hlavně v případě vnitrobankovního převodu, kdy se vše děje v režiji banky a banka za takový převod dostane vlastně ještě 3-6 Kč od plátce a neplatí nic clearingové společnosti. |
|
|
|
|
| Dlouholetý klient CSOB |
Petr |
10.11.2005 |
| Vážení přátelé,
rád Vám všem vysvětlím proč se připojím k hromandné žalobě.Klientem jsem od začátku působení ČSOB na našem trhu.Z počátku si tato banka neúčtovala žádný polatek!Upozorňuju ŽÁDNÝ!!Ani za vedení účtu,vyběru z bankomatu atd.Nebyla to akce ‘poplatkové prázniny’ při zakládání účtu.Pak se na výpisech zničeho nic objevil poplatek za vedení účtu.Později to bylo zvýšení tohoto poplatku,následovalo spoplatnění jiných ‘služeb’.Všechny výpisy mám doma schovaný,tak to vím velice přesně. |
|
|
|
|
| Nechapu … |
Miki |
11.11.2005 |
| Vazne nechapu … pokud chci nekoho zalovat, tak zakladnim predpokladem je, ze byl porusen zakon. Na zminovanych poplatcich nevidim vubec nic protipravniho. Ze jsou poplatky vysoke a takove chovani je treba nemoralni je jina vec – s tim vsak u soudu uspet lze jen dost tezko. Treba poplatek za vedeni a spravovani uctu je CSOB zcela opravneny. Posila vam banka vypisy z uctu? A myslite, ze papir, obalka, tisk a postovne je zdarma? A to nemluvim o nakladech na provoz nezbytnych informacnich systemu, provozu site pobocek (zdaleka ne kazda operace na prepazce je zpoplatnena) apod. ktere si jen malo kdo dokaze do techto poplatku rozpocitat.
Ja jsem klientem CSOB hodne dlouho – mozna uz 10 let. Zacinal jsem kdysi s KB, ale ta zacinala byt nenazrana jiz tenkrat (mimochodem proc nikdo nezaluje KB, ktera je IMHO mnohem drazsi), tak jsem presel k CSOB, ktera tou dobou byla nejlevnejsi bankou a s retail klientelou spise zacinala. Postupne jsem si u nich zridil nekoli uctu (osobni, terminovany, podnikatelsky a EUR). Po te co koupili IPB, zacali zdrazovat o 106 a musim rict, ze mi pred 2 lety uz celkem dosla trpelivost a zacal jsem se rozhlizet po konkurenci a bohuzel, vsechny ostatni velke banky, ktere by pravdepodobne stat zachranil v pripade problemu na tom byli zase mnohem hur nez CSOB, takze jsem jeste chvili vydrzel. Po vstupu do EU zacla platit nova uprava pojisteni vkladu a to, ze vklady u pobocek bank se sidle v jinem state EU jsou pojisteny podle prava platneho v danem state. No a samozrejme ve vetsine statu ‘zapadni’ EU jsou vklady pojisteny na 100% do urcite vyse (obvykle 20 tis. EUR), na rozdil od naseho pojisteni tusim jen na 80%. V tu ranu se stali mensi pobocky cizich bank v mych ocich spise preferovane – navic maji obvykle lepsi podminky nez nase velka ctverice. Takze jsem postupne s podnikatelskym a EUR uctem uctem k WSPK, s terminovanym vkladem pro zmenu k ING. Jedine co mi u CSOB zustalo, je osobni ucet a duvod je jednoduchy – behem let jsem si ‘vysporil’ privatni top konto, kde dostanete osobniho bankere, se kterym si vse domluvite po telefonu a pak jen prijdete v dohodnuty cas podepsat smlouvu, samozrejme necekate vy, ale banker ceka vas 🙂 … a tohle mi za 30Kc/mesic stoji, jinak bych mel osobni ucet spis u Ebanky zdarma, protoze za tyhle penize mi to skutecne zadna banka nenabidne, leda ze bych u ni mel porad lezet tak mega, ale to uz ani u te CSOB nemam, protoze ING mi dava vic 😉
Takze ja i kdyz bych asi jako kazdy nejradeji neplatil nic, tak jsem s vysi poplatku i u CSOB smiren – kdybych nebyl, tak odejdu jinam … a vy muzete udelat totez …
Mimochodem pokud byste chteli neco zalovat nebo si na neco stezovat u nejakeho spravniho organu, tak je to poplatek za prichozi platbu – podle meho nazoru nelze nijak podlozit, ze naklady na zuctovani a vyporadani prichozi platby jsou 2,33x vyssi nez u platby odchozi vytvorene elektronicky.
A je jeste jedna totalni sprostarna – mezinarodni platby v ramci EU – dneska muzete nakupovat bez problemu (clo apod.) kdekoliv v EU, treba po Internetu, zkuste si ale za zbozi platit jinak nez kartou (to bohuzel take neni vzdy uplne bezpecne) a z poplatku 150-250Kc, prip. procenta z castky a min. podobna suma za platbu vas asi vomejou a to prijemce v takovem pripade jeste neco plati – u nas by to byla obdobna suma. |
|
|
|
|
| Hugo |
Morgan |
30.4.2007 |
| http://a3b3dc03d33b89cbdf2f3d9fd746e5b4-t.ghoiou0.info a3b3dc03d33b89cbdf2f3d9fd746e5b4 [url]http://a3b3dc03d33b89cbdf2f3d9fd746e5b4-b1.ghoiou0.info[/url] [url=http://a3b3dc03d33b89cbdf2f3d9fd746e5b4-b2.ghoiou0.info]a3b3dc03d33b89cbdf2f3d9fd746e5b4[/url] [u]http://a3b3dc03d33b89cbdf2f3d9fd746e5b4-b3.ghoiou0.info[/u] 196c3da0ce3e9a23267e7eab02ad2b11 |
|
|
|
|
| Eddy |
Allen |
17.5.2007 |
| http://f23982976f5d2d3590481eea1cc6ac14-t.wotdvx.info f23982976f5d2d3590481eea1cc6ac14 [url]http://f23982976f5d2d3590481eea1cc6ac14-b1.wotdvx.info[/url] [url=http://f23982976f5d2d3590481eea1cc6ac14-b2.wotdvx.info]f23982976f5d2d3590481eea1cc6ac14[/url] [u]http://f23982976f5d2d3590481eea1cc6ac14-b3.wotdvx.info[/u] 722aa9bf7a0720b5b73b3295afaa5fac |
|
|
|
|
| Cruz |
Luis |
17.5.2007 |
| http://6b299fcd49b1f991767cc5692b1acf7a-t.wotdvx.info 6b299fcd49b1f991767cc5692b1acf7a [url]http://6b299fcd49b1f991767cc5692b1acf7a-b1.wotdvx.info[/url] [url=http://6b299fcd49b1f991767cc5692b1acf7a-b2.wotdvx.info]6b299fcd49b1f991767cc5692b1acf7a[/url] [u]http://6b299fcd49b1f991767cc5692b1acf7a-b3.wotdvx.info[/u] 722aa9bf7a0720b5b73b3295afaa5fac |
|
|
|
|